2013. június 18., kedd

Zabkása



Kb. 6 hete ettem életemben először zabkását. Az eltelt hat hétben viszont igyekeztem pótolni a csaknem harminc éves lemaradást, mert ez annyira jó. De komolyan, még anyukámon is számon kértem, hogy mégis miért maradt ki az életünkből a zabkása. Nincs rá elfogadható magyarázat.
Zabkásafüggő lettem, heti hatszor zabkása valamelyik főétkezésem. Azért igyekszem valahogy féken tartani magam, mertugyanis nem hiszek a zabkása diétában. Most komolyan, aki azt kitalálta, az látott már lovat?! Mekkora marha nagy állat a ló, kérem szépen. Szóval, mint minden függőséggel, ezzel is csak óvatosan.

Szépen belelovaltam magam a zabkása főzésbe. Zabpehelyből készül, nem zabkorpából. Szigorúan vízzel, nem tejjel, mert a főtt tejektől ég a gyomrom, meg olyan fura. Szóval az alap recept:

1 csésze zabpehely
2 csésze víz
2 bogyó édesítő
vagy
2 kanál méz
vagy
(végső esetben)
cukor, (de attól meg olyan vízízű, jellegtelen, unalmas lesz a zabkása)

És lehet variálni, volt már
  • almás
  • fahéjas
  • almás-fahéjas
  • kókuszos
  • mazsolás
  • kókuszos-mazsolás
  • müzlis 
  • nescafés (nem vagyok terhes, csak furákat eszek!)
  • meggyes
  • epres
  • kakaós
  • vajas (vajon megpirított zabpehely)
  • tojásos (belekeverni egy tojásfehérjét, valami fitness csajnál olvastam, isteni, de nem szoktam rá)
  • lekváros (meggy, csipkebogyó, birsalma)
Társaságom is akad a rajongáshoz, a keresztlányom nagyon megszerette. Megeszi minden formában, és majdnem minden mennyiségben, ami nagy szó.


2 megjegyzés:

  1. Az én gyerekem életéből nem marad ki a zabkása, bár azt hiszi, hogy igen. Rendszeres párbeszéd:
    - Eszel velem zabkását?
    - Nem, én azt utálom.
    - És tejbegrízt?
    - Az jó lesz! Fincsi.

    Ekkor kifáradok a konyhába, tejjel-zabkorpával elkészítem az áltejbegrízt, ő pedig végig nyammog, hogy ez milyen finom, még jó, hogy nem zabkását csináltam. :D

    Amúgy kalória van benne rendesen, de rost is, és lassan felszívódó szénhidrát, ami remek. Szóval egyél csak, egyél csak, jó étvágyat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Olvastam nálad ezt a tejbegríz-dolgot, és be is próbálkoztam a keresztlányomnál, hogy most ez tejbegríz (esetleg zabkása), de vág az esze, és közölte : mindegy, hogyan nevezzük, EZ FINOM :) Szóval kapott velünk a Világ két elfogulatlan zabkása rajongót.

      Törlés